Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.
Klantwaarderingscijfers
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Intakegesprekken
Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
Samen naar een nieuw (t)huis zoeken
Lia van der Bruggen
consulent herstructurering bij Stadlander
Samen naar een nieuw (t)huis zoeken
Lia van der Bruggen
consulent herstructurering bij Stadlander
“Mijn doel is om samen met de huurder een fijn ander (t)huis te vinden. Het is belangrijk dat we samen goed kijken naar wat de huurder wil en wat nodig is. Je hebt er niks aan als hij ergens naartoe verhuist waar hij doodongelukkig wordt.”
“Om dit alles in goede banen te leiden is er een sociaal plan. Dat is een document waar alle rechten en plichten van de huurder en de verhuurder in staan bij sloop van een woning. De huurdersvereniging stemt van tevoren in met het sociaal plan. Als de sloop van een woning wordt aangekondigd, plan ik meteen een gesprek in. Tijdens dat gesprek neem ik het sociaal plan stap voor stap met de huurder door. De een ziet het als kans en de ander zit in zak en as. Voor ons zijn het stenen, voor hen een thuis. Daar ben ik me altijd goed bewust van.
Ik maak samen met de huurder een lijstje van de woningen waar ze naartoe kunnen. Dat hangt ook af van zijn wensen en inkomen. Maar ik kan hem een eind op weg helpen. Er blijven altijd wat mensen over voor wie het moeilijker is om de stap naar een andere woning te maken. Maar uiteindelijk lukt het bijna altijd om huurders te begeleiden naar een nieuw thuis. Ik krijg bijvoorbeeld nog elk jaar een kaartje van een meneer die verhuisd is naar een ouderenwoning. In het begin wilde hij niet weg uit zijn woning, en nu is hij daar heel gelukkig.
In Halsteren gaan we huizen in de Mozartstraat en Beethovenstraat slopen. Er woonden 38 gezinnen die moesten verhuizen. 29 gezinnen hebben inmiddels een ander huis gevonden. En voor de andere gezinnen gaan we ook nog een mooi plekje vinden. Een sociaal plan loopt anderhalf jaar. Het lukt bijna altijd om binnen die tijd een nieuw huis te vinden voor de huurders.
“Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen.”
Normaal voer ik alle gesprekken bij de mensen thuis. Het is belangrijk dat ze zich op hun gemak voelen en dat ze in hun vertrouwde omgeving het gesprek kunnen voeren. Door bij de mensen thuis te komen, proef je het hele verhaal van de huurder. Je krijgt echt een inkijkje in hun leven. Vaak weet je na zo’n gesprek de hele familiegeschiedenis en alles wat er in de woning is gebeurd. Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen. Wat ik het mooiste vind aan mijn werk? Als het me lukt om huurders de positieve kant te laten zien van de verhuizing. Als een kans, dat er nieuwe deuren opengaan. Als dat lukt ben ik gelukkig. Deze zomer ga ik met pensioen. Ik zal mijn werk en alle sociale contacten met bewoners enorm missen!”
Woningmarkt
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Verdeling in huurklassen
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Huurverhoging
Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
“Hier komt een quote uit het interview”
Naam medewerker
Functie medewerker
“Hier komt een quote uit het interview”
Naam medewerker
Functie medewerker
“Mijn doel is om samen met de huurder een fijn ander (t)huis te vinden. Het is belangrijk dat we samen goed kijken naar wat de huurder wil en wat nodig is. Je hebt er niks aan als hij ergens naartoe verhuist waar hij doodongelukkig wordt.”
“Om dit alles in goede banen te leiden is er een sociaal plan. Dat is een document waar alle rechten en plichten van de huurder en de verhuurder in staan bij sloop van een woning. De huurdersvereniging stemt van tevoren in met het sociaal plan. Als de sloop van een woning wordt aangekondigd, plan ik meteen een gesprek in. Tijdens dat gesprek neem ik het sociaal plan stap voor stap met de huurder door. De een ziet het als kans en de ander zit in zak en as. Voor ons zijn het stenen, voor hen een thuis. Daar ben ik me altijd goed bewust van.
Ik maak samen met de huurder een lijstje van de woningen waar ze naartoe kunnen. Dat hangt ook af van zijn wensen en inkomen. Maar ik kan hem een eind op weg helpen. Er blijven altijd wat mensen over voor wie het moeilijker is om de stap naar een andere woning te maken. Maar uiteindelijk lukt het bijna altijd om huurders te begeleiden naar een nieuw thuis. Ik krijg bijvoorbeeld nog elk jaar een kaartje van een meneer die verhuisd is naar een ouderenwoning. In het begin wilde hij niet weg uit zijn woning, en nu is hij daar heel gelukkig.
In Halsteren gaan we huizen in de Mozartstraat en Beethovenstraat slopen. Er woonden 38 gezinnen die moesten verhuizen. 29 gezinnen hebben inmiddels een ander huis gevonden. En voor de andere gezinnen gaan we ook nog een mooi plekje vinden. Een sociaal plan loopt anderhalf jaar. Het lukt bijna altijd om binnen die tijd een nieuw huis te vinden voor de huurders.
“Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen.”
Normaal voer ik alle gesprekken bij de mensen thuis. Het is belangrijk dat ze zich op hun gemak voelen en dat ze in hun vertrouwde omgeving het gesprek kunnen voeren. Door bij de mensen thuis te komen, proef je het hele verhaal van de huurder. Je krijgt echt een inkijkje in hun leven. Vaak weet je na zo’n gesprek de hele familiegeschiedenis en alles wat er in de woning is gebeurd. Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen. Wat ik het mooiste vind aan mijn werk? Als het me lukt om huurders de positieve kant te laten zien van de verhuizing. Als een kans, dat er nieuwe deuren opengaan. Als dat lukt ben ik gelukkig. Deze zomer ga ik met pensioen. Ik zal mijn werk en alle sociale contacten met bewoners enorm missen!”
Toewijzingsmodel
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Aantal nieuwe huurcontracten
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Urgentie
Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
“Hier komt een quote uit het interview”
Naam medewerker
Functie medewerker
“Hier komt een quote uit het interview”
Naam medewerker
Functie medewerker
“Mijn doel is om samen met de huurder een fijn ander (t)huis te vinden. Het is belangrijk dat we samen goed kijken naar wat de huurder wil en wat nodig is. Je hebt er niks aan als hij ergens naartoe verhuist waar hij doodongelukkig wordt.”
“Om dit alles in goede banen te leiden is er een sociaal plan. Dat is een document waar alle rechten en plichten van de huurder en de verhuurder in staan bij sloop van een woning. De huurdersvereniging stemt van tevoren in met het sociaal plan. Als de sloop van een woning wordt aangekondigd, plan ik meteen een gesprek in. Tijdens dat gesprek neem ik het sociaal plan stap voor stap met de huurder door. De een ziet het als kans en de ander zit in zak en as. Voor ons zijn het stenen, voor hen een thuis. Daar ben ik me altijd goed bewust van.
Ik maak samen met de huurder een lijstje van de woningen waar ze naartoe kunnen. Dat hangt ook af van zijn wensen en inkomen. Maar ik kan hem een eind op weg helpen. Er blijven altijd wat mensen over voor wie het moeilijker is om de stap naar een andere woning te maken. Maar uiteindelijk lukt het bijna altijd om huurders te begeleiden naar een nieuw thuis. Ik krijg bijvoorbeeld nog elk jaar een kaartje van een meneer die verhuisd is naar een ouderenwoning. In het begin wilde hij niet weg uit zijn woning, en nu is hij daar heel gelukkig.
In Halsteren gaan we huizen in de Mozartstraat en Beethovenstraat slopen. Er woonden 38 gezinnen die moesten verhuizen. 29 gezinnen hebben inmiddels een ander huis gevonden. En voor de andere gezinnen gaan we ook nog een mooi plekje vinden. Een sociaal plan loopt anderhalf jaar. Het lukt bijna altijd om binnen die tijd een nieuw huis te vinden voor de huurders.
“Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen.”
Normaal voer ik alle gesprekken bij de mensen thuis. Het is belangrijk dat ze zich op hun gemak voelen en dat ze in hun vertrouwde omgeving het gesprek kunnen voeren. Door bij de mensen thuis te komen, proef je het hele verhaal van de huurder. Je krijgt echt een inkijkje in hun leven. Vaak weet je na zo’n gesprek de hele familiegeschiedenis en alles wat er in de woning is gebeurd. Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen. Wat ik het mooiste vind aan mijn werk? Als het me lukt om huurders de positieve kant te laten zien van de verhuizing. Als een kans, dat er nieuwe deuren opengaan. Als dat lukt ben ik gelukkig. Deze zomer ga ik met pensioen. Ik zal mijn werk en alle sociale contacten met bewoners enorm missen!”
Statushouders
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Huurachterstanden en uitzettingen
Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
VvE beheer
Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Verkopen
Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.
“Hier komt een quote uit het interview”
Naam medewerker
Functie medewerker
“Hier komt een quote uit het interview”
Naam medewerker
Functie medewerker
“Mijn doel is om samen met de huurder een fijn ander (t)huis te vinden. Het is belangrijk dat we samen goed kijken naar wat de huurder wil en wat nodig is. Je hebt er niks aan als hij ergens naartoe verhuist waar hij doodongelukkig wordt.”
“Om dit alles in goede banen te leiden is er een sociaal plan. Dat is een document waar alle rechten en plichten van de huurder en de verhuurder in staan bij sloop van een woning. De huurdersvereniging stemt van tevoren in met het sociaal plan. Als de sloop van een woning wordt aangekondigd, plan ik meteen een gesprek in. Tijdens dat gesprek neem ik het sociaal plan stap voor stap met de huurder door. De een ziet het als kans en de ander zit in zak en as. Voor ons zijn het stenen, voor hen een thuis. Daar ben ik me altijd goed bewust van.
Ik maak samen met de huurder een lijstje van de woningen waar ze naartoe kunnen. Dat hangt ook af van zijn wensen en inkomen. Maar ik kan hem een eind op weg helpen. Er blijven altijd wat mensen over voor wie het moeilijker is om de stap naar een andere woning te maken. Maar uiteindelijk lukt het bijna altijd om huurders te begeleiden naar een nieuw thuis. Ik krijg bijvoorbeeld nog elk jaar een kaartje van een meneer die verhuisd is naar een ouderenwoning. In het begin wilde hij niet weg uit zijn woning, en nu is hij daar heel gelukkig.
In Halsteren gaan we huizen in de Mozartstraat en Beethovenstraat slopen. Er woonden 38 gezinnen die moesten verhuizen. 29 gezinnen hebben inmiddels een ander huis gevonden. En voor de andere gezinnen gaan we ook nog een mooi plekje vinden. Een sociaal plan loopt anderhalf jaar. Het lukt bijna altijd om binnen die tijd een nieuw huis te vinden voor de huurders.
“Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen.”
Normaal voer ik alle gesprekken bij de mensen thuis. Het is belangrijk dat ze zich op hun gemak voelen en dat ze in hun vertrouwde omgeving het gesprek kunnen voeren. Door bij de mensen thuis te komen, proef je het hele verhaal van de huurder. Je krijgt echt een inkijkje in hun leven. Vaak weet je na zo’n gesprek de hele familiegeschiedenis en alles wat er in de woning is gebeurd. Het is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. Dan kun je de huurder het beste helpen. Wat ik het mooiste vind aan mijn werk? Als het me lukt om huurders de positieve kant te laten zien van de verhuizing. Als een kans, dat er nieuwe deuren opengaan. Als dat lukt ben ik gelukkig. Deze zomer ga ik met pensioen. Ik zal mijn werk en alle sociale contacten met bewoners enorm missen!”